PRAVICA DO ODSTOPA OD NAKUPA IN VRAČILA BLAGA

Potrošnik ima pravico, da brez navedbe razlogov v tridesetih (30) dneh odstopi od pogodbe sklenjene na daljavo, torej od spletnega nakupa.

Odstopni rok poteče trideset (30) dni od dne, ko potrošnik pridobi blago v fizično posest ali blago namesto potrošnika pridobi tretja oseba, ki ni prevoznik in jo v ta namen določi potrošnik. V primeru delne izdobave posameznih kosov blaga iz enega naročila, rok poteče trideset (30) dni od dne, ko potrošnik pridobi v fizično posest zadnji kos blaga, ali ga namesto potrošnika pridobi tretja oseba, ki ni prevoznik in jo v ta namen določi potrošnik.

Za uveljavitev pravice do odstopa od nakupa mora potrošnik z nedvoumno izjavo o svoji odločitvi o odstopu od te pogodbe obvestiti podjetje Forapet d.o.o., Mladinska ulica 15, 2204 Miklavž na Dravskem polju, s pismom poslanim po pošti ali elektronski pošti na e-naslov: vracila@forapet.si.

Za hitrejšo obdelavo odstopa v obvestilu navedite številko naročila ali številko računa, ter za primer vračila kupnine tudi ime, priimek, naslov, številko bančnega računa in ime banke.

Ne glede na obliko ali razlog odstopa od nakupa, mora potrošnik podjetju predložiti kopijo računa. Da bi se rok za odstop od pogodbe upošteval, zadošča, da je obvestilo v zvezi z uveljavljanjem pravice potrošnika do odstopa od pogodbe poslano pred iztekom odstopnega roka od te pogodbe.

 

Učinki odstopa od pogodbe

Če potrošnik odstopi od pogodbe, mu podjetje brez nepotrebnega odlašanja in v vsakem primeru najpozneje v tridesetih (30) dneh od dneva prejetja vrnjenega blaga, povrne vsa prejeta plačila, vključno s stroški dostave (razen dodatnih stroškov zaradi izbire vrste dostave, ki ni cenovno najugodnejša standardna oblika dostave ponujene s strani podjetja).

Potrošnik blago vrne ali izroči podjetju, ki je potrošniku blago dostavilo, brez nepotrebnega odlašanja in v vsakem primeru najpozneje v tridesetih (30) dneh od dneva, na katerega je potrošnik obvestil podjetje o dostopu od pogodbe. Rok se upošteva, če potrošnik blago pošlje nazaj pred iztekom trideset (30) dnevnega roka. Podjetje lahko povračilo zadrži, dokler ne prejme vrnjenega blaga ali dokler potrošnik ne pošlje dokaza, da je blago poslal nazaj, odvisno od tega, kateri dogodek se zgodi prej.

Podjetje povračilo izvede z enakim plačilnim sredstvom, ki je bilo uporabljeno pri izvedbi prvotne transakcije, razen če je izrecno dogovorjeno drugače. V nobenem primeru zaradi povračila potrošnik ne nosi nobenih stroškov.

 

Pogoji vračila blaga (omejitve pri uveljavljanju pravice do odstopa od pogodbe)

Potrošnik odgovarja samo za zmanjšano vrednost blaga zaradi ravnanja z blagom, ki ni nujno potrebno za določanje njegove narave, lastnosti in delovanja. Izdelki morajo biti nerabljeni, nepoškodovani in v originalni embalaži.

Možnost vračila ne velja:

  • za blago, ki je hitro pokvarljivo ali kateremu je, v času vrnitve, že potekel rok uporabe,
  • za zapečateno blago, ki ni primerno za vračilo zaradi varovanja zdravja ali higienskih vzrokov, če je potrošnik po dostavi odprl pečat,
  • menjava in vračilo zdravil ni možno, skladno s 135. členom Zakona o varstvu potrošnikov (ZVPot-1).

 

Preverjanje primernosti izdelka

Primernost izdelka za normalno rabo se presoja glede na običajno blago enake vrste in ob upoštevanju kakršnihkoli izjav o značilnostih blaga, ki jih je dal prodajalec ali proizvajalec zlasti z oglaševanjem, predstavitvijo izdelka ali navedbami na blagu samem.

 

STVARNA NAPAKA

Napaka je stvarna:

  • če izdelek nima lastnosti, ki so potrebne za njegovo normalno rabo,
  • če izdelek nima lastnosti, ki so potrebne za posebno rabo, za katero jo potrošnik kupuje, ki pa je bila prodajalcu znana oziroma bi mu morala biti znana,
  • če izdelek nima lastnosti in odlik, ki so bile izrecno ali molče dogovorjene oziroma predpisane,
  • če je ponudnik izročil izdelek, ki se ne ujema z vzorcem ali modelom, razen če je bil vzorec ali model pokazan le zaradi obvestila.

 

Uveljavitev stvarne napake

Potrošnik mora ponudnika o morebitni stvarni napaki, na lastne stroške, obvestiti v zakonsko določenem roku. Obvestilo mora vsebovati natančen opis napake. Potrošnik mora ponudniku omogočiti pregled izdelka.

Prodajalec ne odgovarja za stvarne napake na blagu, ki se pokažejo potem, ko mineta dve (2) leti od nakupa izdelka. Če se napaka na izdelku pojavi v roku šestih (6) mesecev od nakupa, se priznava, da je napaka obstajala že v času njegove izročitve.

Potrošnik, ki je prodajalca ustrezno in pravočasno obvestil o napaki, ima pravico od prodajalca zahtevati, da:

  • odpravi napako na blagu ali vrne del plačanega zneska v sorazmerju z napako;
  • blago z napako zamenja z novim brezhibnim blagom ali
  • vrne plačani znesek.

V vsakem primeru ima potrošnik tudi pravico, da od prodajalca zahteva povrnitev škode, zlasti pa povračilo stroškov materiala, nadomestnih delov, dela, prenosa in prevoza izdelkov, ki nastanejo zaradi izpolnitve obveznosti iz prejšnjega odstavka tega člena.

Pravice potrošnika do uveljavljanja pravic iz naslova stvarne napake se prenehajo dve (2) leti za tem, ko je potrošnik prodajalca obvestil o stvarni napaki.

Pravico do uveljavitve stvarne napake natančneje opredeljuje Zakon o varstvu potrošnikov (ZVPot-1).

 

VELJAVNOST PONUDBE

Pri nakupu veljajo cene v trenutku potrditve naročila. Vse cene vključujejo DDV. Cene se lahko spremenijo brez predhodnega obvestila. Cene veljajo le za nakupe v Forapet d.o.o. spletni trgovini in se lahko razlikujejo od rednih cen. Pridružujemo si pravico do spremembe tehničnih opisov in konfiguracij brez predhodnega obvestila. Slike so lahko samo simbolične in ne odražajo vedno dejanskega stanja v celoti.

 

ARHIVIRANJE POGODBE

Sklenjena pogodba med potrošnikom in prodajalcem se arhivira na naslovu Forapet d.o.o., Mladinska ulica 15, 2204 Miklavž na Dravskem polju. Potrošnik lahko pridobi kopijo z zahtevo po elektronski pošti na: info@forapet.si.